Sunday 10 May 2015

Ibu

Hari ni Hari Ibu buat ibu2 di Malaysia , sambutan yang berbeza mengikut negara , masa Wanmommy di Jordan Hari Ibu disambut dalam bukan Mac . Apapun hari-hari adalah Hari Ibu , Selamat Hari Ibu buat semua ibu walau di mana berada . Di mana Wanmommy sambut Hari Ibu. ?? Wanmommy memandu ke arah sebuah perkuburan di tepi jalan besar dan park kereta betul2 rapat dengan pagar perkuburan sebab pusara Bonda kepada Wanmommy adalah di sebelah pagar tu saja . Wanmommy memang payah nak melangkah masuk je dalam perkuburan yang tidak tersusun kubur di dalamnya , takut terjatuh tersepak batu nesan . Wanmommy hanya melihat pusara arwah Bondadari tepi pagar dan senang nak parking betul2 sebelah pusara bonda sebab ada pokok bunga di atas pusara bonda . Wanmommy sedekahkan Al Fatihah buat Bonda yang telah pergi 4 tahun lalu di bulan Ramadan . Sayu walau dah tak terkira kalinya Wanmommy ke pusara Bonda . Wammommy saja biarkan kenangan manis bersama Bonda berlegar di kepala dan semua itu kekal kenangan selamanya . Cuma satu yang Wanmommy doakan agar dapat bertemu Bonda di syurga , InsyaaAllah . Cium dan peluklah Ibu kalian ketika masih peluang . Tiada apa yang dapat membalas jasa ibu , sebesar dunia ini jika dihadiahkan kepada Ibu kita takkan dapat membalas jasanya . Sekali lagi -- Selamat Hari Ibu. !!!

6 comments:

  1. Alfatihah buat semua ibu, baik yang masih hidup atau yang telah pergi...

    ReplyDelete
  2. Al fatihah buat arwah bonda wanmommy

    ReplyDelete
  3. Al-Fatihah ... buat semua ibu, mama, mak, ummi dan lain-lain ...
    walaupun dah terlepas, tapi nak ucapkan juga SELAMAT HARI IBU kepada WanMommy ...

    ReplyDelete
  4. Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
    Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kumpulbagi.com untuk info selengkapnya.

    Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video dll dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

    ReplyDelete